MasterCard představí v
Itálii pilotní projekt bezkontaktních plateb MasterCard® PayPass™
|
Spotřebitelům a maloobchodníkům
přinese technologie PayPass úsporu času a zmenší rizika spojená s hotovostními
operacemi
MasterCard jedná o zavedení technologie PayPass i
s největšími českými bankami
Praha, 24. července 2007 – MasterCard
Worldwide minulý týden oznámila první pilotní projekt bezkontaktních plateb v
Itálii, čímž dále posílila své vedoucí postavení v této oblasti v Evropě.
Projekt MasterCard® PayPass™ bude představen ve spolupráci se
společností Poste Italiane – obchodní skupina Banco Posta.
Ke konci roku 2007 spustí
Poste Italiane šesti- až osmiměsíční pilotní projekt, v rámci kterého nabídne
svým novým držitelům karet předplacenou kartu s technologií MasterCard PayPass: kartu PostePay Evolution
MasterCard. Předplacená karta bude sloužit k nákupům v různých maloobchodních provozovnách
v Miláně a Římě, včetně kin, provozoven rychlého občerstvení, řetězců
restaurací, supermarketů a jiných obchodů.
Držitel karty Poste
Italiane MasterCard vybavené technologií MasterCard PayPass
jednoduše přiblíží kartu ke čtečce PayPass, která je schopna si data z platební karty
přečíst na bezdotykové bázi. Díky této technologii je možné nakoupit
u všech zúčastněných maloobchodníků bez potřeby zadávat PIN nebo vložit kartu
do čtecího zařízení.
Tato inovační a na
trhu progresivní technologie Tap & GoTM (“Přilož a jdi”), kterou
společnost MasterCard zavádí na mnoha trzích po celé Evropě, umožňuje rychle,
bezpečně a snadno provést nákupy v malých hodnotách do 25 euro, kdy
spotřebitelé nepotřebují shánět hotovost nebo mince, zadávat PIN nebo
podepisovat stvrzenku. U nákupů převyšujících tuto částku bude držitel
z bezpečnostních důvodů požádán o zadání PINu nebo o podpis.
Stejně jako dalším
maloobchodníkům po celé Evropě, i obchodníkům v Itálii přinese technologie
MasterCard PayPass nižší potřebu
hotovostních operací a významnou úsporu času.
„Naší společnou výzvou je rozšířit
používání bezkontaktních technologií a seznámit spotřebitele s konkrétními
výhodami technologie Tap & GoTM. Společnost MasterCard je
významným partnerem v naší společné “válce proti hotovosti”. Usnadnění
použití platebních karet přispěje k dalšímu růstu a rozvoji italské
ekonomiky,”
řekl Marco Siracusano, marketingový ředitel společnosti Poste Italiane –
obchodní skupina Banco Posta.
„Technologie
MasterCard PayPass usiluje o to, aby byla spotřebitelům poskytnuta nová a
inovační alternativa k hotovosti, která zjednoduší nákupy spotřebitelům i
maloobchodníkům. Itálie je trhem, který má nejvyšší procento hotovostních
transakcí v Evropě. Naše partnerství s Poste Italiane představuje velikou
možnost jak se stát v Itálii, stejně jako na trzích v celé Evropě, vůdcem v
oblasti bezkontaktních plateb,“ uvedl Gaetano Carboni, vedoucí společnosti
MasterCard Europe pro klíčové zákazníky.
V Evropě již bylo
spuštěno několik projektů a pilotních projektů MasterCard PayPass, které uvedl v červnu 2006 první evropský úvěrový
program MasterCard PayPass zavedený v
bance Garanti Bank a u nejdůležitějších maloobchodníků v Turecku.
Společnost MasterCard také nedávno ohlásila blížící se spuštění významného
pilotního projektu PayPass ve
Španělsku v Caja
„Technologie PayPass je natolik revoluční, že se
s jejím zavedením počítá i v České republice. V současné době o
případném zavedení jednáme individuálně s největšími českými bankami,“ řekl Ján
Čarný, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko. „Banky
mají o PayPass zájem a jsou ve fázi vyhodnocování možnosti implementace, takže
skutečné zavedení bezkontaktní technologie je spíše jenom otázkou času,“
dodal Ján Čarný.
K prvnímu čtvrtletí
roku 2007 existuje na trhu více než 14 milionů karet a zařízení MasterCard PayPass, které jsou přijímány na více
než 51.000 obchodních míst po celém světě, včetně společností McDonald’s,
Starbucks, 7 Eleven, CVS, Duane Reade, Sheetz a Regal Entertainment Group. Zájem
o technologii PayPass se však
neomezuje jen na maloobchodní provozovny. Technologie MasterCard PayPass se stala populární také např. ve
sportovních zařízeních, takže je nyní přijímána na mnoha stadionech MLB (Major
League Baseball – První baseballová liga v
Dodatečné informace o
technologii MasterCard PayPass najdete na webových stránkách www.mastercard.com/paypass.
Společnost MasterCard Europe je subjekt odpovědný
za řízení obchodní činnosti MasterCard Worldwide v Evropě. MasterCard
Europe, se sídlem v belgickém Waterloo, spolupracuje s 51 evropskými
zeměmi, které jsou administrativně rozděleny do tří zákaznických oblastí. Tyto
oblasti zahrnují „Jednotnou oblast pro platby v eurech“ (SEPA), vyspělé
trhy a rozvojové trhy Evropy, které sahají až k východním hranicím
Ruska. Díky své síti místních zastoupení dokáže MasterCard Europe naplňovat
rozličné potřeby zákazníků na nejrůznějších trzích po celé Evropě a umožňuje
tak lidem obchodovat jejich vlastním způsobem a v jejich vlastním jazyce.
MasterCard přispívá
k rozvoji globálního obchodování tím, že poskytuje životně důležité
ekonomické spojení mezi finančními institucemi, podniky, držiteli karet
a obchodníky na celém světě. Jakožto poskytovatel licencí, zpracovatel a
poradce společnost MasterCard rozvíjí a uvádí na trh platební řešení,
zpracovává každoročně více než 16 miliard plateb a poskytuje špičkové
analytické a poradenské služby zákazníkům z řad
finančních institucí a obchodníků. Prostřednictvím svého portfolia značek,
mezi něž patří MasterCard®,
Maestro® a Cirrus®, slouží MasterCard Worldwide spotřebitelům
i podnikům ve více než 210 zemích a územích. Další informace naleznete
na www.mastercard.com.
Kontakty:
Milan Kříž, Ogilvy Public Relations, +420 221 998 237,
+420 602 266 316, milan.kriz@ogilvy.com
Eva Čechurová, Ogilvy Public Relations, +420 221 998 397,
+420 736 529 977, eva.cechurova@ogilvy.com
Anna Šámalová, Ogilvy Public Relations, +420 221 998 226, +420 731 619 287, anna.samalova@ogilvy.com