MasterCard® PayPass™ zvyšuje loajalitu zákazníků a přispívá k úbytku hotovostních plateb

 

PayPass významně mění způsob, jakým spotřebitelé používají kreditní a debetní

karty pro drobné každodenní nákupy

 

Spotřebitelům bylo vydáno přibližně 10 milionů karet s funkcí PayPass a tyto platby akceptuje 32 000 obchodních míst na celém světě

 

Praha, 31. července 2006  – Z průzkumu společnosti MasterCard Worldwide vyplývá, že uživatelé řešení MasterCard® PayPass™ vykazují výraznou změnu chování při drobných každodenních nákupech. Výsledky srovnání dat společnosti MasterCard s údaji o provozu poskytnutými významným vydavatelem karet PayPass ukázaly, že spotřebitelé jsou k prodejcům používajícím systém PayPass loajální, využívají své karty PayPass častěji než tradiční platební karty a celkově preferují spíše elektronické formy plateb oproti hotovosti.

 

"Toto je první "vysvědčení" toho, jak bezkontaktní platební technologie přímo ovlivňuje chování spotřebitelů. Ukazuje se, že systém PayPass splňuje požadavky spotřebitelů," prohlásil Art Kranzley, viceprezident a vedoucí manažer divize Advanced Payments společnosti MasterCard Worldwide. "Systém PayPass byl navržen konkrétně k tomu, aby nahradil platby hotovostí, a naše údaje ukazují, že tento účel plní. Spotřebitelé jej oceňují a používají, a obchodníkům, kteří jej akceptují, přináší nesporné výhody."

 

PayPass nabízí spotřebitelům pohodlnou alternativu k hotovosti, která umožňuje rychlé, bezpečné a snadné drobné nákupy. Při platbách pomocí systému PayPass v hodnotě do 25 dolarů již nemusí zákazníci hledat peníze a drobné, nemusí protahovat kartu čtečkou ani podepisovat stvrzenky (při nákupech přes 25 dolarů je zapotřebí podpis a stvrzenka). Stačí pouze přiložit kartu s touto funkcí na čtečku PayPass u příslušných obchodníků.

 

MasterCard PayPass vytlačuje hotovost

 

Podle údajů společnosti MasterCard činí průměrná hodnota transakce PayPass, ať již kreditní či debetní, přibližně 20 dolarů. Spotřebitelé zároveň po aktivaci PayPass používají své platební karty častěji, v průměru zhruba o 18 % častěji než karty bez této funkce. Technologii PayPass lze sice využívat i pro transakce v hodnotě nad 25 dolarů (od této částky se pro ověření požaduje podpis nebo PIN), ovšem zhruba 75 % všech transakcí PayPass představují nákupy do 25 dolarů a přibližně 45 % pak nákupy do 10 dolarů.

 

Ze studie, která porovnává údaje významného vydavatele karet PayPass za stejná tříměsíční období let 2006 a 2005, vyplývá, že díky PayPass došlo ke:

 

"To, že téměř polovinu všech transakcí v systému MasterCard PayPass představují drobné nákupy v hodnotě do 10 dolarů, naznačuje, že spotřebitelé postupně upouštějí od používání hotovosti," uvedla Cathleen Confortiová, globální produktová manažerka společnosti MasterCard pro PayPass. "Náš průzkum ukazuje, že když už spotřebitelé začnou PayPass používat, pak v jeho využívání pokračují. Spotřebitelé totiž oceňují flexibilitu elektronických plateb a to, že nejsou omezeni hotovostí, kterou u sebe zrovna mají. Rovněž je pro ně přínosné, že mohou přesně sledovat své drobné nákupy a vědí tak přesně, kde a kdy utrácejí své peníze."

 

Tyto výsledky nejnovější studie odpovídají zjištěním průzkumu spotřebitelských plateb, který v roce 2005 provedla ve Spojených státech pro společnost MasterCard agentura Ipsos. Podle něj totiž rostoucí počet spotřebitelů v USA v současné době upouští od používání hotovosti ve prospěch alternativních platebních metod, jako jsou kreditní a debetní platby. Účelem tohoto průzkumu bylo zjistit, jaký vztah mají spotřebitelé k používání hotovosti a alternativních platebních postupů v celostátním měřítku a jaký je jejich zájem o využívání nových technologií jako např. bezkontaktní platební technologie.

 

Podle průzkumu spotřebitelé dnes u sebe nosí méně hotovosti a využívají ji méně než před pěti lety:

 

Společnost Sheetz, jeden z předních maloobchodních prodejců spotřebního zboží v USA, oznámila akceptaci plateb PayPass MasterCard v lednu 2005. "Na každé transakci teď ušetříme zhruba osm vteřin," uvedl Rich Steckroth, ředitel firmy Sheetz pro oblast rozvoje podniku. "Přitom přijetí ze strany zákazníků bylo na celém procesu to nejsnazší. Jsme velmi rádi, že jsme se touto cestou vydali." 

 

Programy PayPass v současnosti fungují na různých úrovních v deseti zemích světa. Zavádění a zkoušky technologie PayPass probíhají v USA, Kanadě, Velké Británii, Japonsku, Koreji, Libanonu, Malajsii, Austrálii, na Tchaj-wanu a Filipínách a pro rok 2006 se počítá s dalšími zájemci.
 

Ke 2. čtvrtletí roku 2006 bylo na trhu téměř 10 mil. karet s funkcí PayPass a na celém světě akceptuje tuto technologii zhruba 32 000 obchodních míst, mj. firmy jako McDonald's, 7 Eleven, CVS, Duane Reade, Sheetz a Regal Entertainment Group. Zájem o PayPass se neomezuje jen na maloobchod. Systém PayPass se těší oblibě i ve sportovních zařízeních, a tak jej nyní akceptuje řada stadionů baseballové ligy Major League Baseball a amerického fotbalu National Football League i četné golfové akce.

Další informace o technologii MasterCard PayPass naleznete na adrese www.mastercard.com/paypass.


 

O společnosti MasterCard Worldwide

MasterCard Worldwide přispívá k rozvoji globálního obchodování tím, že poskytuje životně důležité ekonomické spojení mezi finančními institucemi, podniky, držiteli karet a obchodníky na celém světě. Jakožto poskytovatel licencí, zpracovatel a poradce společnost MasterCard rozvíjí a uvádí na trh platební řešení, zpracovává každoročně více než 16 miliard plateb a poskytuje špičkové analytické a poradenské služby zákazníkům z řad finančních institucí a obchodníků. Prostřednictvím svého portfolia značek, mezi něž patří MasterCard®, Maestro® a Cirrus®, slouží společnost MasterCard Worldwide spotřebitelům i podnikům ve více než 210 zemích a územích. Další informace naleznete na www.mastercardworldwide.com.

 

Kontakty:  

Milan Kříž, Ogilvy Public Relations, +420 221 998 237, +420 602 266 316, milan.kriz@ogilvy.com  

Eva Čechurová, Ogilvy Public Relations, +420 221 998 397, +420 736 529 977, eva.cechurova@ogilvy.com