Společnost MasterCard dosáhla ve třetím čtvrtletí v Evropě dvouciferného růstu

Evropa výrazně přispívá celosvětovým výsledkům MasterCard Worldwide
 

Praha, 9. listopadu 2006 – Společnost MasterCard oznámila, že ve třetím čtvrtletí roku 2006 zaznamenala v Evropě dvouciferný růst svých provozních výsledků. Společnost  vykázala v Evropě růst o 12,9 % pokud jde o celkový objem v dolarech. V absolutních číslech došlo k jeho nárůstu na 135 mld. USD. Stejně tak vzrostly v tomto období v Evropě i nákupní objemy, a to o 13,3 % na 99 mld. USD.

 

Karty společnosti MasterCard byly v Evropě použity k celkovému počtu 1,28 mld. transakcí, což představuje zvýšení o 9,6 % oproti stejnému období loňského roku. Ke 30. 9. 2006 vydaly klientské banky v Evropě 145 milionů platebních karet  MasterCard, tedy o 17 % více než loni. Celkový počet akceptačních míst dosáhl v Evropě počtu 7,6 milionu. Počet karet značek Maestro a Cirrus se v Evropě zvýšil na 281 milionů, což představuje zvýšení o 8 % oproti stejnému období loňského roku a počet akceptačních míst dosáhl v Evropě 6,7 milionu.

 

"Evropa významně přispěla k celosvětovým výsledkům MasterCard Worldwide ve třetím čtvrtletí roku 2006," sdělil Javier Perez, prezident MasterCard Europe. "I nadále v regionu dosahujeme dvouciferného růstu, zejména na nově se rozvíjejících trzích střední a východní Evropy."

 

"Jakožto globální firma s celoevropskou tradicí skutečně chápeme, co evropští klienti potřebují a snažíme se pro ně maximalizovat naši nabídku. Díky kartám Maestro máme již na trhu řešení, které vyhovuje požadavkům SEPA. Naším hlavním cílem je nyní využít této pozice ve prospěch našich klientů, partnerů a regulátorů tak, abychom v Evropě vytvořili opravdovou platební zónu bez hranic,”dodal Javier Perez.

 

Mezi nejvýznamnější evropské události ve třetím čtvrtletí patřilo spuštění prvního plně bezkontaktního platebního programu v Evropě, které se uskutečnilo v létě 2006 v Turecku na bázi technologie OneSmart® PayPass™. PayPass nabízí spotřebitelům pohodlnou alternativu k hotovosti, která umožňuje rychlé a snadné drobné nákupy. Při platbách pomocí systému PayPass v hodnotě do 25 dolarů již nemusí zákazníci hledat peníze a drobné, nemusí protahovat kartu čtečkou ani podepisovat stvrzenky. Stačí pouze přiložit kartu s touto funkcí na čtečku PayPass u příslušných obchodníků.

 

Ve třetím čtvrtletí společnost MasterCard dále pokračovala v budování svého rozmanitého portfolia evropských co-brandových programů. V České republice například představila Citibank co-brandové programy s významnými partnery jako jsou České aerolinie a síť čerpacích stanic Shell. Dalším úspěšným příkladem na českém trhu je také nová ISIC affinity studentská karta, kterou vydává Komerční banka. Tyto co-brandové a affinity platební karty MasterCard poskytují jejich držitelům značné výhody a bonusy.

 

"Naše stabilně dobré provozní výsledky ukazují, že evropští zákazníci i nadále preferují moderní produkty společnosti MasterCard, celosvětově uznávanou značku a silné technologické zázemí. To vše  s cílem zvyšovat rentabilitu svého platebního styku,” uzavírá Javier Perez.

MasterCard Worldwide

MasterCard Worldwide přispívá k rozvoji globálního obchodování tím, že poskytuje životně důležité ekonomické spojení mezi finančními institucemi, podniky, držiteli karet a obchodníky na celém světě. Jakožto poskytovatel licencí, zpracovatel a poradce společnost MasterCard rozvíjí a uvádí na trh platební řešení, zpracovává každoročně více než 14 miliard plateb a poskytuje špičkové analytické a poradenské služby zákazníkům z řad finančních institucí a obchodníků. Prostřednictvím svého portfolia značek, mezi něž patří MasterCard®, Maestro® a Cirrus®, slouží MasterCard Worldwide spotřebitelům i podnikům ve více než 210 zemích a územích. Další informace naleznete na www.mastercardworldwide.com.

 

Kontakty:

Milan Kříž, Ogilvy Public Relations, +420 221 998 237, +420 602 266 316, milan.kriz@ogilvy.com

 

Eva Čechurová, Ogilvy Public Relations, +420 221 998 397, +420 736 529 977, eva.cechurova@ogilvy.com