Platit kartou Visa se vyplatí

Během spotřebitelské soutěže se objem transakcí u obchodníků výrazně zvýšil

 

18. dubna 2007

Praha

 

Visa Europe oznámila výsledky marketingové soutěže Milujte každý nákup s kartou Visa, která byla zaměřena na motivaci držitelů karet k platbám v obchodech a na zvýšení povědomí zákazníků i obchodníků o výhodách elektronických plateb. Soutěž, která běžela od 1. října 2006 do 31. prosince 2006, byla součástí marketingové kampaně „Milujte každý den“ a měla výrazný vliv na objem transakcí uskutečněných kartami Visa na českém trhu. Objem transakcí u obchodníků se v období kampaně zvýšil o 24 %.

 

Soutěže se mohli zúčastnit držitelé karet Visa vydaných Českou spořitelnou, ČSOB, eBankou, HVB Bank Czech Republic, Komerční bankou, Poštovní spořitelnou, Raiffeisenbank a Živnostenská bankou. Každý, kdo v soutěžním období použil svoji platební kartu Visa/Visa Electron k platbám za nákupy či služby, mohl odpovědět prostřednictvím sms nebo na strankách www.soutezvisa.cz na soutěžní otázku „Kolik účastníků odpoví během soutěžního období na tuto otázku?“ a získat tak jednu z atraktivních cen. Výherci byli určeni na základě pořadí, v jakém se jejich tipy blížily správné odpovědi.

 

Dvě hlavní ceny – automobily Roomster získali Hana Dvořáková a Miloš Borovička. Tip paní Dvořákové byl dokonce zcela přesný. Dalších deset držitelů karet Visa obdrželo finanční výhru – 10.000 Kč. Soutěžící mohli také získat předplatné časopisů Harpers Bazaar, GEO nebo Auto motor a sport, a to na základě rychlého zaslání odpovědí. Jednou týdně tak prvních dvacet účastníků vyhrálo předplatné časopisu dle vlastního výběru. Každý z nich mohl získat předplatné pouze jednou, jeho soutěžní tip byl ale zároveň počítán do celkového pořadí takže výherce předplatného mohl vyhrát i některou z hlavních cen. Výherci obdrželi celkem 260 předplatných.

 

„Marketingová kampaň se významně podílela na zvýšení objemu transakcí v obchodech a zvýšila též povědomí o výhodách, které placení kartou přináší,“ uvedla Jana Lvová, Area Manager Visa Europe pro Českou republiku. „Platby kartou přináší výhody zákazníkům, obchodníkům a mají pozitivní vliv na celou ekonomiku. Čeští zákazníci začínají brát karty jako samozřejmost, protože placení kartou přímo u obchodníka je rychlejší, pohodlnější a také bezpečnější než vybírání peněz z bankomatu. Také obchodníci stále více oceňují výhody placení platebními kartami, mezi nimiž jsou nejvýznamnější vyšší obraty a nižší náklady spojené s manipulací s hotovostí.“

 

 

O společnosti Visa Europe

V Evropě je v současné době vydáno na 321 milionů debetních, kreditních a komerčních karet Visa. Za dvanáct měsíců k září 2006 bylo prostřednictvím těchto karet nakoupeno zboží a vybrána hotovost v celkovém objemu přes 1,2 bilionu euro. Každé deváté euro spotřebitelských výdajů je dnes uhrazeno prostřednictvím nějaké karty Visa.

 

Visa Europe je členská organizace, tj. společnost vlastněná a řízená 4 500 evropských členských bank. Díky tomu dokáže rychle reagovat na konkrétní tržní potřeby evropských bank a jejich zákazníků, a to jak držitelů karet, tak obchodníků. Společnost Visa Europe rovněž podporuje snahy Evropské komise o vytvoření skutečně vnitřního trhu pro platby. Visa Europe je jedním z majitelů společnosti Visa International, jež zajišťuje globální interoperabilitu produktů a stará se o značku Visa.

 

V říjnu roku 2006 společnost Visa oznámila, že hodlá provést restrukturalizaci své celosvětové organizace s výjimkou Evropy, a to s cílem vytvořit novou, veřejně obchodovatelnou korporaci Visa Inc. V rámci této restrukturalizace zůstane Visa Europe členskou asociací s exkluzivní a nevypověditelnou licencí v Evropě.

 

Visa je jedním z nejrozšířenějších platebních systémů světa a může se pochlubit bezkonkurenční sítí čítající zhruba 24 milionů akceptačních míst, včetně zhruba jednoho milionu bankomatů.

 

Více informací najdete na www.visaeurope.com.